plačící dítě
1
Počet odpovědí:
Dobrý den, mám 4,5 letou dceru, která pláče ve školce, na kroužkách. Vloni v září se jí narodil brácha a ona začala chodit akorát do školky. V podstatě celý rok proplakala. Nyní asi prvních14 dní plakala ve školce, teď už přestala. Ale na kroužkách máme to stejné trápení. Chtěla chodit tancovat, tak jsme ji přihlásili na tanečky, ale jakmile přijde do dveří, začne ustavičně plakat a nepřestane. Když jí někdo něco řekne, začne hned bulet. Nechce si hrát ani moc s dětmi,které nezná. Nebo které jí odporuje. Ovšem pokud je mezi dětmi, které zná a které jí poslouchají, tak je úplně jiná a je ve svém živlu....
Dobrý večer,
děkuji, že jste mě oslovila s "nákresem" situace, která Vás trápí.
Píšete, že Vaše dcera často plakala ve školce v minulém roce a to v době, kdy se jí narodil sourozenec. Děti reagují na změny, vždy záleží na mnoha faktorech - jaký mají temperament, jak často bývaly před nástupem do MŠ v dětském kolektivu, jak se rodina kontaktuje s jinou rodinou ( styk s dětmi ) atd. Je tedy jen přirozené, že v době velké změny ( narození sourozence ) a tedy i změny v "pozornosti směrem k sobě" – představuje změněná rodinná situace pro dítě určitou zátěž, na kterou reaguje. Každé dítě reaguje s jinou intenzitou. A tato velká změna ( narození sourozence ) byla spojena v rámci Vaší situace i s další změnou – nástupem do MŠ. Nástup do MŠ každé dítě prožívá jinak ( citlivější děti reagují plačtivěji, postupně se ale i tyto na situaci adaptují ). Co se týče prožívání dítěte - opět záleží na mnoha faktorech, které je ovlivňují ( pro větší porozumění situaci by bylo určitě vhodné využít konzultace s odborníkem ).
Některé děti vstupují do nových situací ( kroužky ) rychle, jiné pomaleji. Každé potřebuje svůj vlastní čas, tempo, které je dobré respektovat. Zároveň je potřeba si uvědomit, že dítěti se např.líbí tanečky, ale nemůže "vyhodnotit", jak se bude cítit mezi cizími dětmi, jestli bude rozumět instrukci ( má vykonat určitý pohyb ) atd. Někdy napomůže např.iniciativa rodiče ( pomůže dítěti s tanečkem, bude přítomno na 1. hodině atd ), vždy však záleží na možnostech situace. Ke zjištění okolností, které ovlivňují chování dítěte, by bylo možné využít konzultace s odborníkem, neboť jen "načrtávám možné kombinace", těchto však může být celá řada a velmi podstatný je rodinný kontext, který zde nerozepisuji.
Přeji Vám, ať se daří jen lépe.
děkuji, že jste mě oslovila s "nákresem" situace, která Vás trápí.
Píšete, že Vaše dcera často plakala ve školce v minulém roce a to v době, kdy se jí narodil sourozenec. Děti reagují na změny, vždy záleží na mnoha faktorech - jaký mají temperament, jak často bývaly před nástupem do MŠ v dětském kolektivu, jak se rodina kontaktuje s jinou rodinou ( styk s dětmi ) atd. Je tedy jen přirozené, že v době velké změny ( narození sourozence ) a tedy i změny v "pozornosti směrem k sobě" – představuje změněná rodinná situace pro dítě určitou zátěž, na kterou reaguje. Každé dítě reaguje s jinou intenzitou. A tato velká změna ( narození sourozence ) byla spojena v rámci Vaší situace i s další změnou – nástupem do MŠ. Nástup do MŠ každé dítě prožívá jinak ( citlivější děti reagují plačtivěji, postupně se ale i tyto na situaci adaptují ). Co se týče prožívání dítěte - opět záleží na mnoha faktorech, které je ovlivňují ( pro větší porozumění situaci by bylo určitě vhodné využít konzultace s odborníkem ).
Některé děti vstupují do nových situací ( kroužky ) rychle, jiné pomaleji. Každé potřebuje svůj vlastní čas, tempo, které je dobré respektovat. Zároveň je potřeba si uvědomit, že dítěti se např.líbí tanečky, ale nemůže "vyhodnotit", jak se bude cítit mezi cizími dětmi, jestli bude rozumět instrukci ( má vykonat určitý pohyb ) atd. Někdy napomůže např.iniciativa rodiče ( pomůže dítěti s tanečkem, bude přítomno na 1. hodině atd ), vždy však záleží na možnostech situace. Ke zjištění okolností, které ovlivňují chování dítěte, by bylo možné využít konzultace s odborníkem, neboť jen "načrtávám možné kombinace", těchto však může být celá řada a velmi podstatný je rodinný kontext, který zde nerozepisuji.
Přeji Vám, ať se daří jen lépe.
Odpověď – online konzultace
Potřebujete-li odbornou radu, rezervujte si online konzultaci. Specialista Vám dobře poradí i na dálku.
Zobrazit profily specialistů Jak to funguje?Obdobné otázky
- Dobrý den, jsem ve 3. ročníku na gymnáziu. Můj velký problém je soustředit se. Kvůli tomu se nedokáži plně učit, rozhodí mě každá maličkost.Ráda získám nové vědomosti, ale pozornost udržím maximálně 30 minut. Dostávám se do deprese, jelikož od špatného učení mám i špatné známky. Zkoušela jsem mnoho…
- Dobrý den Dcerka odmítá komunikovat s paní učitelkou.Je ji 7 let a chodí do 2 třídy. Doma nebo v okolí mluví normálně.
- Dobrý den, pani doktorko prosim vás jak nejlépe reagovat u dcery na vzpurné,plačtivé chování ve školce? Je ji 3 a pul do školky zacala chodit v záři. První 2 dny se těšila a vše bylo v pořádku, po te omarodila na 2 týdny a návrat do školky byl katastrofa. Nejen že pláče, ale také se vzteká až s toho…
- Dobrý den, paní doktorko. Nevím, jestli potřebuji nějakou psychologickou pomoc nebo ne, ale ráda bych znala Váš názor. Už skoro tři roky se snažíme o miminko. Byl nám zjištěný problém s neplodností a tak jsme podstoupili pár pokusů umělého oplodnění, ale zatím jsme nebyli úspěšní. Problém, který máme…
- Dobrý den, chtěla bych se zeptat na chování mého 3,5 letého syna. Poslední týden je neskutečně vzdorovitý a začal nám ubližovat kdykoliv mu něco zakážeme. Naposledy jsem se snažila vysadit noční pití (domnívám se, že už to není v jeho věku potřeba). Večer se vždycky domluvíme, že bude mít jedno mléko…
- Dobrý den, manželka umírá na rakovinu. Přesně nikdo neví zda jí zbývají 2 měsíce nebo půl roku. Máme dva syny 10 a 3,5 roku. Dětem se zatím pořád říká, že je maminka nemocná. Během posledních 2 let už byla tolikrát v nemocnici a na lůžku, že jim to nepřijde. Nyní je již zcela nepohyblivá, ovládá pouze…
- dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je mi ještě pomoci , začalo to koncem druháku ve škole problémy na praxi s mistrovou pak začaly časté nevolnosti deprese strach chodit do školy na praxi pořád mi bylo špatně myslela jsem že když dokončím školu že to přejde že se to urovna ale ono to ani nepovolilo…
- Dobrý den, máme 2,5 roční dceru. Zdá se mi, že je v některých věcech "pomalejší" než její vrstevníci. Zatím se stále nerozhovořila, používá pár slov a pak takové "své" slabiky a slova. Stává se nám, že třeba začne křičet. Připisuji to tomu, že se právě nedokáže vyjádřit jinak. Ale někdy marně hledám…
- Dobrý den, paní doktorko, chtěl bych Vás požádat o radu. Již řadu let mám velký problém, když se dostanu do situace, kdy mám oslovit neznámou mladší dívku než jsem já. Je to pro mě nepřekonatelný problém, je mi vždy mnohem příjemnější představa fyzické bolesti např. při bojovém nebo jiném sportu než,…
- Dobrý den, chtěl bych se zeptat, na jakého specialistu se mám obrátit, když mám již delší dobu problém s navázáním kontaktu/hovoru s mladšími dívkami. Mám z nich vyloženě strach. Je mi příjemnější představa například fyzické bolesti při bojovém sportu nebo při jiných sportech. Ale oslovit dívku mladší…
Stále hledáte odpověď. Položte další dotaz
Veškerý obsah publikovaný na portálu ZnamyLekar.cz zejména Otázky a odpovědi, má pouze informativní charakter. Internet nepředstavuje plnohodnotnou náhradu lékařské péče poskytované specialistou.